著者 | 坂本, 宗明;SAKAMOTO, Mune-aki 小野, 慎;ONO, Shin 谷口, 昌宏;TANIGUCHI, Masahiro 岡田, 豪;OKADA, Go 草野, 英二;KUSANO, Eiji 露本, 伊佐男;TSUYUMOTO, Isao 土佐, 光司;TOSA, Koji 吉村, 治;YOSHIMURA, Osamu 大嶋, 俊一;OSHIMA, Syunichi 谷田, 育宏;TANIDA, Ikuhiro 鈴木, 保任;SUZUKI, Yasutada 大澤, 敏;OSAWA, Satoshi |
内容記述 | 日本国内における新型コロナウイルス感染症の拡大に伴い,金沢工業大学バイオ・化学部応用化学科が担当する全科目において,遠隔授業の実施が必要となった。応用化学科では,e シラバスや学生ポータルなど学内の情報基盤に加え,オンライン会議ソフトウェアZoom,動画配信プラットフォームYouTube,オンラインストレージBoxなど外部サービスを活用し,同時双方向型,オンデマンド型遠隔授業を2020 年度前学期に実施した。本事例報告では実施された遠隔授業を俯瞰的に纏めるとともに,教員の自己評価および,履修者に対して実施した予備的調査の結果を併せて示す。;Due to the COVID-19 situation in Japan, all subjects conducted by the Department of Applied Chemistry at the Kanazawa Institute of Technology need to be adapted to a remote-learning. In the first semester of the 2020 academic year, we implemented simultaneous-interactive, on-demand remote learning using external services such as an online conference software Zoom, a video distribution platform YouTube, and an online storage Box, in addition to our internal information infrastructure. This report summarizes a case study of remote classes and shows the results of a preliminary survey on teachers' self-evaluation and students' attitudes toward the remote lectures. |